Betrokken strategie met inactieve mechanics
Refence is een inactief spel dat spelers vereist om te strategiseren om te slagen. Dankzij de inactieve mechanics stelt het spel spelers in staat om door te gaan met het verdienen van middelen en vooruitgang te boeken, zelfs wanneer ze niet actief spelen. Spelers kunnen helden op missies sturen, wat zorgt voor gestage vooruitgang zelfs terwijl ze weg zijn.
Bouw, upgrade en verdedig
Naast passieve voortgang biedt Refence actieve gameplay-elementen. Het spel bevat roguelike elementen en torenverdediging mechanics. Spelers moeten hun kasteel verdedigen tegen vijandige bedreigingen door strategisch helden in te huren en uit te rusten. Met verschillende aanpasbare helden kunnen spelers hun verdedigingen afstemmen op verschillende uitdagingen.
Spelers kunnen hun kastelen upgraden, middelen beheren en krachtige relikwieën maken terwijl onderzoek nieuwe vaardigheden en kwaliteitsverbeteringen ontgrendelt voor een strategisch voordeel. Sommige spelers zien echter een nadeel in de vroege gameplay, die herhalend handmatig vegen vereist—potentieel saai en zelfs leidend tot RSI—hoewel het niet essentieel is voor langdurige vooruitgang.
Strategische voortgang
Refence biedt een overtuigende mix van idle-mechanica, strategisch resourcebeheer en roguelike torenverdediging. De afhankelijkheid van repetitieve handmatige veegbewegingen in het vroege spel kan echter een nadeel zijn voor sommige spelers. Desondanks blijft het spel op de lange termijn lonend, waardoor spelers in hun eigen tempo kunnen voortgang boeken.